25 Dis 2012

REZEKI... DIP.OF.BUSINESS... Alhamdulillah...

BM111-DBS PART 1 DECEMBER 2012
For the second time came back in UiTM Kota Kinabalu Sabah, 01.Dec.2012- bersamaan hari sabtu, bulan baru dan hari kelahiran kakak aku...Isnanie... happy bornday to you and May ALLAH Blessing You always... from house at 9.00.a.m... punya awal masa tu, sekali masuk? Check in jam 3 setengah...gara2  tunggu roommate aku ih!

Welcome to A3411...


Now, this is my picture that look my wallpaper room... bilik? berdepan water cooler, ruang mesin dan berdekatan tandas... bersyukur sangat-sangat sebab tak payah bersusah-susah lagi jauh-jauh nak tergesa-gesa buat semua nie..hehe.. for our information... all of my roommate, non-muslim semuanya... aku paling pantang sangat if someone tu cakap-cakap aku nie kunu nak bergaul-gaul sama non- supaya jadi so-sial, tak nak berkawan sama muslim kunu...katanya!!... duii~ kasihan sangat pada sapa-sapa yang bilang begitu... aii nah~ bukan sebab itu laa fellas, aku nak kongsi sangat-sangat sebab apa aku suka bergaul sama non-... kamu mana tahu? dan kamu mana akan pernah ambil tahu, bukan aku nak membilang-bilang non- tapi kalau kita nak berkawan mesti cari hatinya yang baik kan? fikiran yang sentiasa cerah ke hadapan, matang, ikhlas, tolong-menolong...banyak lagiiii.... TAPI...~!! AWAS BIN BERHATI-HATI LAH SELALU IF KITA BERKAWAN NGAN NON- nie... sebelum terkena, baik berhati-hati...tapi aku tak pernah kena...yang aku pernah kena, aku berkawan sesama agama... PUAS BIN KENYANG aku selalunya...makan hati sangatlah kenyang... ALLAH saja yang tahu....but~ it's okey.. sekarang aku nak citer macamana aku bergaul@berkawan sama non-...
jawapannya... biasa, simple..tetap sama seperti mana kita berkawan sesama agama... TAPI...!! ada tapinya derr... mereka lebih memahami isi hati kita, meski dorang tak akan faham macamana gaya hidup kita... that's why I don't want to one room among relegion...meski sekalipun siapa nak bersuara di depan aku... tiada siapa yang akan faham isi hati aku, mengapa aku harus begini? sebab inilah cara hidup aku yang terbaru... jangan salah sangka bila aku seteruk yang kamu sangka... hukum-hakam tetap aku tunaikan, meski aku tak menutup aurat di depan dorang, tapi aku sanjung..sebab dorang selalu tegur bila aku belum solat.. thanks to my beloved roommate..richel, onna, ros and my ex-roommate..elysa..~!!

hidup universiti...berbeza macamana kita hidup kat sekolah menengah dulu~... semuanya kena wat sendiri-sendiri...dulunya, nak pegi mana? buat apa? semua bersama... tapi sekarang? semua kena wat sendiri tau~! semakin kita kehadapan..semakin tu lah kita kena wat semua hal dengan sendiri-sendiri... tanya mana-mana lecturer...tetap sama jawapan dorang..hehe.. so akhirnya... RAJIN BELAJAR tak payah susahkan orang! nak meniru sana, sini.... aku sendiri pun tak senang der ~!! payah deh... tkanan aku begitu tu...


sekarang, subjek yang aku amik semuanya ada 6... dan semuanya perlu ada kerajinan if kita mahu berjaya... accounting, bus.mathematics, management, CTU, b.English, HBU (kawat)... sesi baru dan semestinya suasana dalam kelas berubah, berteman baru, ragam baru dan sebagainya...dah semestinya bila ada yang TEROVER tu sudah tentu kita tak suka kan? like me, i'm not like some people yg trover sangat...sampai buat kita meluat nak tengok..hahah!tapi nak buat macam mana?dah aku yang sorang pendiam dalam kelas...dan jawapnya kenalah sabar...kerna sabar itu 1/2 dari iman....

0 ulasan:

Catat Ulasan