7 Dis 2012

PANAS SEPANAS HATIKU!! hupdate kemarin yoow~!




Assalamualaikum w.b.t…
Alhamdulillah masih diberi nafas untuk meneruskan kehidupan ini… Alhamdulillah juga, hari ini hampir seminggu sudah aku berada di UiTM, keadaan baik2 sahaja dan semua terkawal… In Shaa Allah Ta’ala minggu depan dan seterusnya keadaan akan baik2 juga…

Di senja soreh…
Menyendiri dan berdiam diri, terfikir kampung halaman. Aku nak sangat balik rumah minggu ne, tapi jadual aku yang tidak mengizinkan aku untuk balik. Apalah nasib aku seterusnya kalau lama tak balik…em..rasa2nya dari fat jadi muscle kali kan?? Hehee… rindu masakan kakak! rindu jugak nak tengok si mr.J hari2 sama nak dengar bunyi motor si mr.J…hehee… rasanya apa dia buat sekarang ar? Emm…dalam keadaan aku bersedih begini, sempat lagi aku tulis entri baru nie, tak tahu nak buat apa padahal banyak lagi yang perlu aku buat…mana cuci kain, mana nak pegi mandi, makan pun belum… untuk pertama kalinya diminggu ini…hehee…semuanya terkawal dengan adanya si mr.J…tq sangat2!!

Umur masi 18th… rasanya belum fasih tentang cinta!...
Sedar memanglah sedar, nak mencuba..cubalah juga ni…tapi yang pasti cintaku bukan cinta2an lah katakan... aku tak tahu apa yang jadi besok2nya lagi… semua itu ketentuaan Allah s.w.t… yang hanya mampu aku buat merancang sebaik2nya… sayang… semuanya aku tak janji…Cuma aku nak kasih bukti dan hanya mampu menyebut In Shaa Allah… dalam tarikh minggu ketiga masuk bulan april… disitulah aku mengenal dirinya… hanya beberapa hari sahaja, perasaan aku bertukar menjadi sayang… walaupun masa tu belum mengizinkan lagi tapi hajat yang baik tak boleh dipendam begitu sahaja… dan akhirnya.. cintaku menjadi pada 20 april 2012 disanalah aku berkongsi kasih dengannya..entah mengapa diri ini membiarkan bodoh dengan setiap perilaku ini…Tuhan sajalah yang tahu apa yang telah aku buat dengannya… Rasa bersalah bertubi2..namun pada masa yang sama, aku telah sia2kan kehadirannya! Rupanya… dia adalah insan yang istemewa bagiku… 16 november… inilah tarikh paling bernilai buatku, biarpun ianya sudah terlambat, namun hajat dihati harus aku tunaikan… seperti kata ini, ‘’ Allah sentiasa menolong jika niatnya baik dan tulus’’… niat yang baik dan tulus In Shaa Allah.. Allah akan bantu… namun perlulah aku bersabar dengan setiap dugaanNYA… dengan setiap godaan syaitan…! Wahai insan yang bernama FARANNA, redakanlah kemarahanmu, hapuskanlah segala kejahatanmu dan sucikanlah jiwamu kerana kau berada dalam bahaya…! Hehee… bagaimana perempuan menyembunyikan kesakitannya? Aku sendiri tidak pasti… apakah yang aku lakukan ini salah dimatanya?? Setiap titik air mataku itu bukan minta kasihan… aku hanya ingin mengeluarkan segalanya agar ianya tidak menjadi dendam… inilah diriku! Handphone ku masi silent… tidak ada satu pun mesej yang masuk darinya…apa perlu aku buat?? Masihkah ia marah? Masikah ia benci? Dan masihkah? Fikiran ku bercelaru…

Beberapa minit kemudian. . .
  Aku: syg…?
Dia: napa…
Aku: bby rindu hby!! Bby minta maaf..?
Dia: em..yalah..
Aku: oh! Maknanya tak sampailah rindu bby tu… hby buat apa?
Dia: mana2 sajalah…
Aku:~!@#$%^&*()_+

Ahh~!! Aku sangat keliru… apa patut aku buat??....


~ bagus aku pegi mandi… +_)(*&^%$#@!~

Bersambung…

BILA SAJA KU SAKIT HATI…. DEHEMKU LAH PALING KUAT DI BILIK NI… BILAKU KAN BANAR2 BERUBAH… AKU LAH ORANG YANG PALING MURUNG DAN DIAM SELAMA2NYA… KALAU ITU KAU MAHU… KU TURUTI SEMUANYA BUKAN BERMAKSUD AKU KALAH ! BIARLAH AKU MENGALAH SEBAB ITU PALING BAIK UNTUKMU…. TERIMA KASIH… BIAR SAJA KU PENDAM DIHATI INI… OK LAH… AKU AKAN BERDIAM…TAPI KALAU KAU MARAH AKU HANYA MAMPU JAWAB…. INI YANG TERBAIK UNTUKMU..BIARLAH AKU MENGALAH UNTUK KALI INI… ~!@#$%^&*()_+

Luahan lapas betalipun…

tQ readers!!.......

ohoooiiii~!! Bikin panas line wifinya…. Sepanas-panas hatiku!!

0 ulasan:

Catat Ulasan