4 Dis 2012

041212 HAPPY BIRTHDAY TO ME



Assalamualaikum selamat petang….
Happy birthday to you… happy birthday to you… happy birthday to nurfaranna… happy birthday to you… yeeaaah! Terima kasih kerna nyanyikannya untukku dear mr.J… ALHAMDULILLAH hari nie, genap la 18th aku lahir di dunia ini, entahkan esok masi bernafas atau tak.. semua itu ketentuan ALLAH s.w.t dan yang pasti aku sudah bersedia dengan jemputannya yang bila-2 masa saja DIA kehendaki….
SETINGGI TERIMA KASIH ku ucapkan pada ALLAH kerna masih memberiku nafas untuk meneruskan kehidupan di alam yang fana ini.. pada ibu, ayah, kakak-2, abang, adik dan seluruh keluargaku.. TERIMA KASIH atas wishnya ya.. semoga ALLAH berkati setiap langkah perjalanan kamu..amin.. kasihku tidak terkira untuk kamu, yang tak pernah kamu sedari bagaimana dalamnya hati ini sayang pada kamu semua.. segala kata-2 yang baik kamu sampaikan pada ku itu membuatkan ku cukup gembira kerna disitulah aku tau yang kamu terlalu sayangkan aku..terima kasih… untuk yang bergelar KAKAK-ku… doaku sentiasa untuk kamu..bagaimanapun kamu pandang aku seteruk mana skali pun, air mata ini lah juga selalu mengalir untuk kamu semua…bersujud, menadah tangan, merendahkan diri agar doaku ALLAH dengari… alhamdulillah, takdir telah megubah kamu semuanya.. ku lihat basah pipi mu dengan wudu’, ku dengar setiap kali bunyi tunduk sujud padaNYA, ku nilai setiap kesabaran kamu, ku perhatikan setiap gerak geri kamu segala-2nya telah ku lihat… Alhamdulillah…ALLAH telah kabulkanNya… subhanallah… untuk AYAH… ku merasakan hubungan kita tidak rapat.. seperti mana kau rapat dengan adik dan kaka da… sungguh aku cemburu! Setiap kali aku berjauhan denganmu… setiap kali itulah aku menangis..namun itu semua tidak pernah mengubah sayangku dan cintaku padamu AYAH….semoga Allah berkati setiap apa yang ayah kerjakan… IBU… menitis air mata ini ketika aku menuliskan coretan ni… yg kini aku berada di UiTM pada pukul 3:33 petang… kasihmu tidak berbelah bagi pada kami, sayangmu takkan pernah padam… raut wajahmu yang senyum itulah selalu aku bayangkan tatkala aku merasa sepi… DOSAKU padamu tidak terkira, pernah melawan katamu… tapi… aku tidak sebodoh anak yg terpinggir dijalan ALLAH… doaku sentiasa untukmu…. Tangisku semua kerna untukmu,,, di saat aku kecewa dalam bercinta..di saat itulah aku perlukan IBU…tolong ajarin aku erti cinta…kerna engkau lebih tau…kau mengharapkan kejayaan ku, berjanji padaMU… aku akan membawa segulung DIPLOMA buat masa ini… in shaa Allah, segulung IJAZAH.. aku akan buktikan yang aku adalah anak kebangaanmu..ibu… ABANG… tidak aku tahu bagaimana nak bercakap denganmu… MAAFkan aku kerna aku tidak ikut cakap mu…aku melihat raut wajahmu yang penuh 1001 persoalanku..mengapa?kenapa? adakah jalan yang ku pilih ini salah? Mengapa ianya terjadi padaku?? Kenapa tidak yang lain? Oh! Ini tidak adil bagiku.. hatiku dihiris bertalu-2… MENGHARAP PADA YANG ESA…TUNJUKKANLAH SEGALA KEBENARANNYA…ini harapanku bersamanya…. ADIK-ku tersayang…kaka syg sgt kat adik…belajar rajin-2, kasih kalah kaka ya…kejarlah UMS…kaka sentiasa doakan kejayaan adik….

Untuk mu.. dear mr.J, TERIMA KASIH atas hadiahnya… itu sudah cukup bagiku walaupun hanya setakat lagu.. dan aku tak pernah rasakan sebelum ini, semoga ALLAH turut memberkati setiap apa yang kau buat…amin… YA RABB~ JIKA INI ADALAH TAKDIRKU UNTUK BERSAMANYA, PANJANGKANLAH JODOH KAMI DAN ENGKAU SATUKANLAH HATI KAMI.. PELIHARALAH KAMI DARI SEGALA BENDA KEJI DAN HINA… JIKA KAU PISAHKAN AKU DENGANNYA BUAT SEKETIKA, MOHON PADAMU KEMBALIKANLAH DIA KEPADAKU.. SESUNGGUHNYA AKU MENCINTAINYA KERANAMU… PERMUDAHKANLAH AKU MENGUBAH DIRI INI, PERMUDAHKANLAH AKU MEMBIMBINGNYA KE JALAN YANG BENAR KERANA DOA KU HAMPIR KAU MAKBULKAN…alhamdulillah… hanya tinggal menunggu saja lagi hatinya bertaut padaMU…syukur… untuk cinta, bukan hanya suka-2, ianya perlu berlandaskan agama..biar orang judge kita bagaimanapun..tpi jangan sesekali kita mengorbankan maruah..!
SAHABAT TERSAYANG… athirah abd ghani… terima kasih atas wishnya… dan sahabat-2 yang lain…. Terima kasih juga…. Semoga kejayaan kita raikan bersama… amin…

04 december 2012… hari kebahagiaan yg telah ku idamkan…. Tiba dengan penuh tenang, cuaca yang begitu panas dan hariku dipenuhi dengan kesyukuran… SUBHANALLAH! Maha suci ALLAH, ALHAMDULILLAH! Segala puji bagi ALLAH... 

YANG BAIK ITU DATANGNYA DARI ALLAH, DAN YANG BURUK ITU DATANGNYA DARI KELEMAHAN AKU SENDIRI.... tq readers!




4 ulasan:

  1. Happy Birthday sister Faranna . Semoga sucess dalam study . take care yeah ? hhe ^

    BalasPadam
  2. sanah helwah paran comel ;)

    BalasPadam
  3. timee kasii suma... MABU... :)

    BalasPadam